Сортувати за ціною Сортувати за: Сортувати за: Новинками Стан Тип Призначення Матеріал корпусу Покриття корпусу Форма корпусу Функції Тип циферблату Колір циферблату Браслет/Ремінець Водонепроникність
Україна +380964502000

У пошуках унікальності: чи стане кастомізація новою реліквією вартового мистецтва?

Годинник TAG Heuer Monako Bamford
Годинник TAG Heuer Monako Bamford

Персоналізація годинника має довгу історію. Строго кажучи, вона була доступна завжди. Особливо для тих, хто готовий витратити час та значну суму на замовлення годинника. Ще на зорі годинної справи годинникарі виявили попит серед своїх клієнтів на циферблати з персональними деталями, починаючи від гравіювання дат до тонкої емалевої мініатюри з портретом, зображенням садиби або собаки власника. Клієнти також нерідко замовляли певні годинні функції та ускладнення механізму.

Однак сьогодні, завдяки поколінню «міленіалів», чия зацікавленість у персоналізованих речах набагато перевершує інтереси старших поколінь, годинна індустрія, як і багато інших, усвідомила необхідність зробити кастомізацію доступною для ширшого кола споживачів. «Люди хочуть, щоби в них бачили індивідуальність. Хочуть мати щось, чого немає в інших, - пояснює Жан-Клод Бівер, голова годинникового напрямку LVMH, - І цей тренд не послабшає, далі він лише посилюватиметься».

Сучасне прагнення до індивідуальності підвищило очікування клієнтів навіть у не-ексклюзивному сегменті ринку, і годинникові бренди охоче заповнюють цю нішу, знаходячи нові способи додати особисті риси своїм творінням.

Класика персоналізації

Класичним прикладом є компанії, що пропонують клієнтам гравіювання, вибір візерунків гільйоші та емалеву мініатюру. Це - компанії, які протягом 20-го століття підтримували зв'язки з художниками та зберігали традиційні мистецтва годинного оздоблення, коли вони втратили популярність і перебували на межі повного зникнення.

Bovet 1822 Secret Beauty призначені для аукціону Only Watch
Bovet 1822 Secret Beauty призначені для аукціону Only Watch

Протягом сучасної історії «Blancpain» працювала з емалістами, граверами та іншими майстрами мистецтва та декорувала багато своїх моделей. Вона навіть має майстрів, які продовжують швейцарську традицію еротичних годинників. Клієнти компанії можуть замовити фотографію, вигравіровану золотом, не обов'язково еротичну - один із клієнтів, наприклад, вибрав гру в гольф - і урізноманітнити дизайн традиційного циферблату за допомогою двох японських гравірувальних технік.

Інша компанія, «Bovet», завдяки своїй співпраці з художником по лаку, Андре Мартінесом, та емалістом Ільгізом Фазульзяновим, є першою зупинкою для тих, хто хоче мати портрет на своєму годиннику. Безліч циферблатів та корпусів у колекції бренду чудово підходять під різні форми мистецтва.

«Jaeger Lecoultre», з моменту створення «Reverso» у 1930-х роках, пропонує індивідуальне гравіювання на зворотному боці цього годинника, зробивши його символом персоналізації 20-го століття. Тепер, з програмою «Atelier Reverso», співробітники флагманських бутіків бренду знайомлять клієнтів із вибором циферблатів та варіантами ремінців, а також пропонують низку спеціальних опцій.

Jaeger Lecoultre Reverso Large Duoface з циферблатом із метеориту
Jaeger Lecoultre Reverso Large Duoface з циферблатом із метеориту

Чоловіки, які обрали Reverso Classic Large Duoface з подвійним циферблатом, можуть замовити глибокий синій або червоний лаковий циферблат з гільйоше clous de Paris або циферблат з природного каменю: коричневого обсидіана, метеорита або синього авантюрину. Реверс звичайних Reverso Classic Large також можна прикрасити широким вибором гравіювань: монограм, дат або мотивів як сімейний герб, за бажанням додавши до гравіювання лак або діаманти.

Конфігурація готових елементів

Останні кілька років ми бачимо, як нові годинникові компанії пропонують розширені можливості для своїх клієнтів. Замість того щоб починати дизайн з нуля, що зажадало б значних знань з боку замовника, бренди самостійно виконують важку частину роботи, пропонуючи низку варіантів, з яких клієнт може вибрати уподобаний.

Варіанти дизайну Ulysse Nardin Executive Skeleton Tourbillon Hyperspace
Варіанти дизайну Ulysse Nardin Executive Skeleton Tourbillon Hyperspace

Одним з нещодавно приєднався до тренду став вартовий будинок «Ulysse Nardin». У 2018 році компанія представила скелетонізований турбійон Executive Skeleton Tourbillon Hyperspace з можливістю вибору колірної гами для кожного годинника. Клієнти отримали карт-бланш у виборі кольору, в який будуть пофарбовані компоненти годинника, тому, якщо ви хочете, щоб годинник підходив за кольором до автомобіля або будь-якої іншої улюбленої комбінації кольорів, команда Ulysse Nardin буде рада допомогти. Вартість кастомної версії «Skeleton Tourbillon Hyperspace» складає 46 000 доларів, і на 7 000 дорожче стандартної моделі. З травня клієнти можуть замовити годинник через авторизованих рітейлерів компанії.

У 2017 році «Armin Strom» запустила онлайн конфігуратор, що дозволяє вибрати не тільки колірну гаму годинника, але й форму корпусу, покриття мостів, базової платини, барабана, а також дизайн коліс. Для модифікацій є 7 моделей, що охоплюють всі колекції компанії. Але найкраще в цій пропозиції, що годинник, замовлений через конфігуратор, коштує стільки ж, скільки і серійний годинник «Armin Strom».

Онлайн конфігуратор годинника від «Armin Strom»
Онлайн конфігуратор годинника від «Armin Strom»

Також у березні цього року компанія IWC оголосила, що пропонує онлайн-сервіс кастомізації своєї нової моделі Ingenieur Chronograph, хоча і тільки для американських клієнтів. Компанія дає можливість підібрати матеріал корпусу, дизайн циферблату, стрілки та ремінець та оцінити результат у 3D-форматі. Паралельно, за допомогою “IWC Style Visualizer”, клієнтам пропонується подивитися, як їхнє творіння поєднуватиметься з різними костюмами. Термін виконання замовлення – 12 тижнів.

Інновації на замовлення

На відміну від багатьох будинків, які обмежуються модифікацією зовнішніх деталей, майстри «Vacheron Constantin» мають можливість створювати нові механізми та ускладнення. За останні 3 роки більшість головних вартових досягнень «Vacheron Constantin», включаючи найскладніший годинник в історії, були зроблені завдяки сервісу персональних замовлень «Les Cabinotiers». За цей час програма, очолювана Домініком Берназом, зросла з трьох годинникарів та розробників до 30 співробітників, які працюють одночасно над 50 різними проектами зі створення унікального годинника для клієнтів мануфактури.

І все ж, Берназа дивує кількість нестандартних годинників, які замовляють клієнти. «У нас багато замовлень на кишенькові годинники з незвичайними ускладненнями та розмірами, у тому числі «grande sonnerie» з Вестмінстерським передзвоном та спеціальні календарі», - каже він. Але такі виклики тільки ще більше підштовхують компанію. «П'ятдесят предметів у роботі – це 50 унікальних проектів. Це – величезне поле для творчості», - каже він.

Модель Vacheron Constantin Armillary Tourbillon від Atelier Cabinotiers
Модель Vacheron Constantin Armillary Tourbillon від Atelier Cabinotiers

Годинники підрозділу «Atelier Cabinotiers» роблять більшу частину роботи вручну, використовуючи методи, що застосовувалися в годинниковій індустрії до епохи масового виробництва. Щоб задовольнити переваги ширшого спектру клієнтів, програма також включає кілька годин, які можуть додавати лише естетичні нюанси. При цьому вони будуть вироблені як індивідуальний годинник, але без затримок і витрат, пов'язаних із складнішими замовленнями.

Ще одна компанія, яка побачила можливість інновацій в індивідуальній роботі з клієнтами – це «De Bethune». Після багатьох років комерційного виробництва тепер мануфактура вирішила зосередитися, перш за все, на створенні кастомних моделей. Цей крок, схоже, відкрив для компанії безліч творчих перспектив - від циферблатів з метеориту до мініатюр емалі, а також механічних комбінацій, які могли ніколи не побачити світ в умовах стандартного виробництва.

Варіанти дизайну годинника De Bethune Maxichrono DB28
Варіанти дизайну годинника De Bethune Maxichrono DB28

Нещодавно «De Bethune» відкрила цю програму для всіх, пропонуючи дві можливості: замовити новий персоналізований годинник або, якщо власники хочуть модифікувати свій годинник, вони можуть надіслати їх у «De Bethune» і замовити зміну циферблату, гравіювання тощо. годин на індивідуальне замовлення займає близько півроку.

Цікаво відзначити, що «De Bethune» робить усі годинні компоненти всередині компанії, включаючи корпус і циферблати, а також не диференціює ціну годинника за матеріалом корпусу, крім платини, кажучи, що цінність їхнього годинника визначається не корпусом, а механізмом.

Післяпродажний моддинг

Тим не менш, модним трендом останніх років кастомізація годинника стала не завдяки, а швидше, всупереч відомим мануфактурам. А нові правила цього тренду встановили компанії-аутсайдери.

Дизайн Rolex Milagrus від Mad Paris
Дизайн Rolex Milagrus від Mad Paris

Модифікація елітного годинника за допомогою сторонніх компаній почалася в ті дні, коли зміна творів культових брендів вважалася майже святотатством. Самі бренди, як і пуристи від колекціонерів, явно не схвалювали подібну практику. "Протягом тривалого часу ці компанії були паршивими вівцями годинникового ринку", - говорить Джеймс Ламдін, засновник магазину з продажу вінтажного годинника "Analog/Shift". Проте кастомізація була дуже привабливою для покупців високого класу, особливо для представників творчих професій.

Зірки замовляли у ювелірів переробки свого годинника протягом десятиліть, - наприклад, Елвіс Преслі носив інкрустовані діамантами «Omega» ще в 60-ті роки, також виконавці хіп-хопу вже довгий час покривають свій годинник дорогоцінним камінням. Однак, новий тренд виник у середині 2000-х років, коли Джордж Бамфорд з "Bamford Watch Department" та компанії як "Pro Hunter", "Project X", "Mad Paris" і "Titan Black" почали просувати особливий стиль "чорне на чорному» - переважно для нових «Rolex», - який був створений шляхом нанесення на годинник DLC- (diamond-like carbon) або PVD-покриття (physical vapor deposition). Чорний годинник, досить стриманий, щоб його можна було вдягнути в офіс і, водночас, виснажуючи тиху «крутість», підкорили Дженніфер Еністон, Роберта Дауні-молодшого, Марка Уолберга, Деніела Крейга, а також Майкла Лінтона, президента материнської компанії « Snapchat». «Ми потураємо їхнім забаганкам», - каже Бен Уейт, директор «Titan Black», який зазначає, що зараз серед любителів модифікацій особливо популярний ручний розпис камуфляжу.

Дизайн Rolex Datejust від La Californienne
Дизайн Rolex Datejust від La Californienne

Діджей Алекс Палл з дуету Chainsmokers також був помічений в одній з подібних компаній La Californienne, що реставрує і переосмислює Ролекси і Cartier за допомогою пофарбованих вручну циферблатів і смугастих шкіряних ремінців. Заснував компанію Лешек Гарвацкі зі своєю дружиною Кортні Ормонд, колишнім стилістом, після того, як вона попросила його переробити вінтажні Cartier Tank, які він подарував їй на річницю їхнього весілля. «Це гарний годинник, але я хотіла чогось іншого. Я хотіла, щоб вони були унікальними та забавними, - згадує вона. До цього Гарвацький, колишній фінансовий радник, багато років реставрував вінтажний годинник як хобі. Він вважав, що є щось неправильне в тому, щоб змінювати вигляд культового годинника, так що його першою реакцією було – «ні». «Я сказав їй, що годинник не повинен бути забавним, і що він повинен бачити в них класику», - каже Гарвацький. Зрештою, він здався і перефарбував циферблат годинника у відтінок «аква».

Pro Hunter Milgauss Inkadelic MK III
Pro Hunter Milgauss Inkadelic MK III

За останні два роки післяпродажна модифікація годинників (або моддинг) отримала новий поворот завдяки Голлівудському режисеру першого ешелону, Спайку Лі, та музикантові Ленні Кравіцу, які вирішили попрацювати зі швейцарською компанією Artisans de Geneve для спільного випуску обмеженим тиражем кастомних годинників Rolex. Дизайн Спайка Лі на Rolex Daytona у фірмовій кольоровій гамі Нью-Йорка, з помаранчевими та синіми елементами, отримав назву Cool Hand Brooklyn і дебютував у листопаді минулого року (39 800 доларів США, обмежений випуск 40 прим.).

Rolex Daytona Cool Hand Brooklyn від Artisans de Geneve та Спайка Лі
Rolex Daytona Cool Hand Brooklyn від Artisans de Geneve та Спайка Лі

Є також компанії, які використовують досить неоднозначний підхід. Наприклад, "Tempus Machina" купує нові "Rolex" і відтворює з них найзатребуваніші ретро-моделі. Якщо ви шукаєте нарочитості, дві з найпопулярніших компаній, які інкрустують годинник дорогоцінним камінням, це Avianne & Co. та «Ice Box», кожна з яких називає серед своїх клієнтів Migos, Metro Boomin та Young Thug.

Інкрустований діамантами годинник Audemars Piguet Royal Oak в корпусі з нержавіючої сталі від Ice Box
Інкрустований діамантами годинник Audemars Piguet Royal Oak в корпусі з нержавіючої сталі від Ice Box

Тим не менш, було великою несподіванкою, коли «Bamford Watch Department», найвідоміша серед компаній-порушників спокою, минулого року розпочала офіційну співпрацю з «LVMH» як схвалений партнер з персоналізації годинників кількох брендів, як «Bulgari», «Zenith » та «TAG Heuer». «Люди хочуть більше індивідуальності. Така велика компанія, як ми, організована для стандартизації. Тому, працюючи з Бамфордом, ми маємо найкращий з обох підходів», - каже голова годинникового спрямування LVMH, Жан-Клод Бівер.

Угода з Бамфордом означає, що любителі, скажімо, годинників «Bulgari Serpenti», можуть вибрати за своїм бажанням покриття корпусу, циферблату та кнопок, кольору стрілок та логотипу і навіть додати на циферблат свої ініціали. "З нашою компанією ви можете втілити свою індивідуальність у продукті", - каже Джодж Бамфорд. А Ламдін додає: «У тому, що він персоналізований, є додаткова екстра-екстра-ексклюзивність».

Кастомний годинник TAG Heuer від Bamford Watch Department
Кастомний годинник TAG Heuer від Bamford Watch Department

У березні 2018 року на швейцарській годинній виставці «Baselworld» «TAG Heuer» та «Bamford» дебютували зі своїм першим офіційним проектом «Monaco», у карбоновому корпусі та зі світло-блакитним циферблатом ($8100, обмежений випуск у 500 прим.). А на початку травня ще одна компанія, "Corum", що не належить "LVMH", також спільно з "Bamford" представила годинник "Admiral Legend 42 Bamford". Ця еволюція схожа на історію з автомобільними компаніями, які зрештою зробили розробку модифікацій частиною автомобільної індустрії, а Mercedes зайшов так далеко, що навіть купив AMG.

Rolex Daytona Chronolight дизайн Titan Black для шейха Халіфа бін Зайєд аль-Нахайяна
Rolex Daytona Chronolight дизайн Titan Black для шейха Халіфа бін Зайєд аль-Нахайяна

Як вважає Ламдін, післяпродажна модифікація пройшла довгий шлях із часів простого покриття корпусу годинника. «Тепер вони прагнуть художності», – каже він. У «Titan Black», у майстерні дизайну циферблатів працюють чотири художники-емалісти. Але іноді компанія виходить за межі декорування. Наприклад, вона створила спеціальний «Rolex Daytona» для шейха Халіфа бін Зайєд аль-Нахайяна, правителя Абу Дабі та президента ОАЕ. Модель назвали «Chronolight», помістивши під циферблат підсвічування, яке вмикається кнопкою хронографа. «Ми з художників перетворилися на справжніх годинникарів», – каже засновник компанії Люк Уейт.

Ще два бренди аксесуарів, «MadeWorn» та «Huckleberry», пропонують «Rolex», з бездоганним ручним гравіюванням на корпусі та браслетах з малюнками у вигляді пальмового чи яблучного мотиву, або навіть листя канабісу. Більшість із цих підприємств надихає їхню любов до «Rolex». «Для мене це найкраща компанія у світі, - каже Джон Ісаак, генеральний директор Artisans de Geneve, - Якщо ви модифікуєте «Rolex», ви повинні бути на його рівні».

Rolex Submariner із нержавіючої сталі з гравіюванням від Huckleberry
Rolex Submariner із нержавіючої сталі з гравіюванням від Huckleberry

Деякі компанії готові кастомізувати годинник, яким ви вже володієте, інші працюють тільки з новими предметами. Час виконання замовлення зазвичай триває від двох до трьох місяців. Хороший знак того, що компанія-модифікатор має гарну репутацію, - («Деякі речі можуть робитися в чиємусь гаражі», - попереджає Ламдін) - це власна гарантія компанії, яка за тривалістю буде не меншою за оригінальну мануфактурну, яка втратить силу при зміні годин.

«Традиційно, модифікація годинника - це вірний спосіб знизити їхню вартість на вторинному ринку, іноді навіть до нуля», - говорить Ламдін. Тим не менш, абсолютно унікальний персоналізований годинник завжди користувався попитом у колекціонерів. «Я бачив, як уживані «Бамфорди» продаються за добрі гроші. Це відносно молодий вид індустрії у годинниковому світі», - каже Ламдін.
Інші новини по темі
Високе годинникове мистецтво: астрономічний годинник
06.11.2023 Високе годинникове мистецтво: астрономічний годинник

В цій статьї ми розповімо Вам про найскравіші годинники Vacheron Constantin, які механічно відтворують повний календарь с астрономічними функціями.

Читати далі
Краса та досконалість годинника Oyster Perpetual Day-Date 36
05.10.2023 Краса та досконалість годинника Oyster Perpetual Day-Date 36

ЧАС, ВІДЗНАЧЕНИЙ ЕМОЦІЯМИ

У цих версіях моделі Day-Date 36 компанія Rolex привнесла несподіваний творчий поворот до однієї зі своїх культових моделей. Відображаючи щодня нову емоцію, годинник вносить елемент спонтанності у повсякденне життя власника і дозволяє йому вкласти у покази часу свій мінливий настрій.

Читати далі
Годинник Oyster Perpetual Day-Date 40: детальний огляд
05.10.2023 Годинник Oyster Perpetual Day-Date 40: детальний огляд

Годинник, який носили найвпливовіші люди світу!

Читати далі
Вхід до особистої колекції

Реєстрація

Відновлення паролю